Acties in Nederland

Alle inspanningen voor en door Stichting Sama zorgen ervoor dat de kinderen daar naar school kunnen (blijven) gaan. Wil jij ook in actie komen en zelf iets organiseren? Laat het ons weten, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Hieronder zie je enkele acties:

Handgemaakte tassen

Stichting Sama verkoopt handgemaakte tassen en producten van lokale mensen in Gambia. Wil jij lokale mensen daar steunen door een mooi product te kopen? Dat kan! Kijk voor meer info op onze fb pagina of stuur een berichtje naar info@stichtingsama.com

Lekker leren repen

Stichting Sama heeft eind 2021 zelf een actie bedacht en georganiseerd met hulp van lieve vrijwilligers hebben zij maar liefst 338 ‘lekker leren repen’ verkocht. De repen werden voorzien van een mooie verpakking. We zijn dankbaar voor iedereen die een reep heeft gekocht!

Inzamelen oude telefoons en tablets

Memo bestond 1 augustus 2021 maar liefst 12,5 jaar. Als actie hadden de cliënten en medewerkers bedacht om wat goeds terug te doen voor anderen. Ze zijn een inzamelactie gestart om oude telefoons/tablets in te zamelen. Deze telefoons en tablets zijn eind 2021 uitgereikt aan stichting Sama.

Inzameling emballage bij Albert Heijn in Erp

Heel de maand juli kun je het statiegeld van je flessen weer aan Stichting Sama doneren bij de Albert Heijn in Erp. Benieuwd wat wij met de opbrengst van de emballage gaan doen? Houd onze Facebook en Instagram pagina in de gaten.

Mozaïek tegeltjes

Er is al een hele mooie wisselwerking van onze stichting met dagbesteding Memo Mensen & Mogelijkheden. Dat stichting Sama breed gedragen wordt onder de client populatie blijkt uit de volgend initiatief.

Piet is een man die graag mozaïek tegeltjes legt; hij maakt er ontzettend mooie producten mee. Piet vroeg aan de eigenaresse Cindy van Memo Mensen & Mogelijkheden of het mogelijk is dat zij en aantal van de gemaakte producten op facebook kan aanbieden voor verkoop. De helft van de opbrengt zou hij dan schenken aan Stichting Sama.

Echt ontzettend lief.
Dank je wel Piet!

Kindcentrum de Samenstroom

We hebben persoonlijk dozen afgegeven in Gambia van de Samen voor Sama-actie van afgelopen december van Kindcentrum de Samenstroom.

Dozen van OBS Uilenspiegel en KC De Samenstroom zijn gearriveerd!

De dozen, gevuld door kinderen van OBS Uilenspiegel en KC De Samenstroom, zijn aangekomen in Gambia! Voor kinderen, door kinderen. Zien jullie hoe blij ze er mee zijn?

OBS Uilenspiegel

Het resultaat € 1367,71(!) van de actie Samen voor Sama met OBS Uilenspiegel.

KC De De Samenstroom

Een fantastische actie Samen voor Sama met KC De Samenstroom.

Albert Heijn Gemert

Emballageactie met Albert Heijn in Gemert.

Albert Heijn Erp

Emballageactie met Albert Heijn in Erp.

Jan Linders Beek en Donk

Emballageactie met Jan Linders in Beek en Donk

Stichting Sama kan ook op Acount rekenen.

Het administratie kantoor Acount stuurt dit jaar geen kerstkaarten, maar doneert het daarvoor gereserveerde bedrag aan Stichting Sama. Want zoals zij zelf zeggen: ‘De fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar zijn niet voor iedereen vanzelfsprekend. Kijk maar eens naar de kinderen in Gambia. Het is dus erg fijn om te ervaren dat Stichting Sama dit jaar opgericht is om juist die kinderen wél een mooie toekomst te kunnen geven!’

Samen voor Sama

• vanaf 7 tot 18 december 2020
  • initiatiefnemers:  Kindcentrum De Samenstroom in Gemert en Basisschool de Uilenspiegel in Boekel

Lekker Gemerts eindejaarspakket

• vanaf 15 december 2020
  • initiatiefnemers:  Usawa coffee en diverse Gemertse ondernemers met ambachtelijke streekproducten.

Op de doos staat een prachtig duurzaam initiatief, een tip. Om de doos opnieuw te vullen met spullen voor Stichting Sama.