Sama: Samen zorgen voor een betere toekomst!

Wij hebben Stichting Sama opgericht nadat we met eigen ogen hebben kunnen zien dat er te weinig meisjes naar school gaan in Gambia. En om met hen te kunnen spreken in de voornaamste taal die in Gambia gevoerd wordt, hebben we bewust gekozen voor de naam Sama. Sama betekent namelijk in Madinka taal: ‘morgen’ oftewel ‘toekomst’. Ngedema betekent in Madinka taal: ‘elkaar helpen’. Onze missie is dan ook: samen zorgen voor een betere toekomst.

Wij kunnen daar samen, met jouw hulp, iets aan doen. Bijvoorbeeld door kleding te recyclen, te verduurzamen. Maar ook door jouw financiële bijdrage zorgen we er bij Sama voor dat er een betere toekomst gecreëerd wordt voor meisjes/kinderen in Gambia.

Om het contact met de kinderen, moeders en plaatselijke contactpersonen te onderhouden gaan we persoonlijk naar Gambia. Regelmatig contact (ook wanneer het bestuur terug in Nederland is) is noodzakelijk en fijn, want zo kunnen we van dichtbij én op afstand goed helpen. Mocht het nodig zijn dan zijn de plaatselijke vertrouwenspersonen op deze manier snel bereikbaar, zodat op onverwachte momenten ingesprongen kan worden bij bijvoorbeeld noodzakelijke medische zorg.

De bestuurders van Sama krijgen geen vergoeding voor hun werk.

Emmy van den Broek – Tielemans
(voorzitter)