Leuk om kennis te maken!

Tijdens bezoeken aan Gambia ontmoet het bestuur deze kinderen en zijn zij in onze harten gesloten. Wij ontmoetten hen op straat of hebben hen leren kennen via Gambianen die we al lang geleden mochten leren kennen. Wist je dat het vieren van verjaardagen in Gambia niet vanzelfsprekend is? Kinderen weten zelfs vaak niet eens wanneer ze jarig zijn of hoe oud ze precies zijn.

Zij stromen in op school op het moment dat ze de kosten van het uniform etc. kunnen betalen. Dat is een groot verschil met Nederland. De kinderen op deze pagina gaan door de hulp van Stichting Sama Ngedema naar school.

Wil jij ook sponsor worden? Zodat er mede dankzij jou een kindje in Gambia naar school kan?

Sama heeft een ANBI-erkenning. ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Dat houdt in dat het voor gevers van donaties, giften en legaten fiscaal aantrekkelijk is om aan een ANBI-instelling geld te geven. Op het aangiftebiljet Inkomstenbelasting van de Belastingdienst kan het worden opgegeven als gift. Kijk voor meer informatie op Belastingdienst. Ons jaarlijks ANBI-verslag kun je vinden elders op onze website.

Ontdek het verhaal ‘achter’ elk kind zodat je weet waarom zij allen zo bijzonder zijn! Vanuit Nederland houden we nauwe contacten met de contactpersonen om zo de kinderen te volgen.

Amynata (2017)

Ousman (2015)