Dit is Hammadi

Woonplaats: Tanji
School: Lower Basic School in Tanji

Gezinssituatie:
De vader van Hammadi is blind. Hij heeft glaucoom aan zijn ogen. Hierdoor kan vader Yerro niet meer werken terwijl hij voorheen visserman was en daarmee geld verdiende om zijn eigen gezin te kunnen onderhouden. Zijn moeder heet Fatou.

Hammadi heeft toen hij ongeveer 4 jaar was een zeep of wasmiddeltje opgedronken dat zijn moeder aan het klaar maken was. In een onbewaakt moment heeft Hammadi dat gedronken waardoor zijn slokdarm verbrand is. Hij heeft jaren een maagsonde gehad waardoor hij niet naar school kon gaan. Op het moment dat wij er waren (in mei 2021) was zijn sonde onlangs verwijderd en begon Hammadi weer kleine hapjes te eten.

Er was op dat moment geen geld om verzorgingsproducten te kopen (perioxide) om de wond van de plek waar de sonde zat schoon te houden. Daar hebben wij namens onze stichting voor kunnen zorgen. En nu de sonde verwijderd is kan Hammadi naar school. Het perfecte moment voor Stichting Sama om Hammadi en familie te ondersteunen door het toesturen van goed gevulde bananendozen.