Dit is Bintou

Geboortejaar: 2013
Woonplaats: Tanji

Gezinssituatie:
Bintou woont in Tanji en gaat naar de Lower basic school in Tanji. Ze zit in ‘grade 1’. Bintou woont samen met haar vader en moeder, 2 broers en zussen.

De vader van het gezin is boer. De oudere zussen van Bintou zijn erg jong uitgehuwelijkt. Eén van deze zussen is erg jong moeder geworden van een tweeling. 1 kindje is inmiddels overleden en het andere kindje is niet heel gezond.

Het arme gezinsleven zorgt ervoor dat ouders geen andere optie zien dan de kinderen al vroeg te laten trouwen. In de hoop dat ze dan een beter leven zullen krijgen.

Met de steun van onze stichting kan het gezin het onderwijs betalen en hopelijk zal Bintou de kans krijgen om kennis te vergaren zodat ze haar ouders kan laten zien dat het zinvol is dat ze zo lang mogelijk doorleert. Hoe meer kennis, hoe meer kansen op een beter leven.