Beleidsplan

Strategie

In Nederland inzamelen van schoenen, kleding, schoolspullen, zelfzorgproducten en goederen. Deze verpakken we in bananendozen en deze verschepen naar Gambia.

In Gambia worden deze banendozen opgehaald door Gambiaanse vervoerders. Zij zorgen dat de goederen bij de juiste personen terecht komen.

Veelal moeders verkopen de goederen, beheren zelf het geld, melden hun kinderen aan op school en zorgen voor de juiste uniformen en schoolspullen. Indien noodzakelijk dan worden zij daarbij ondersteunt door onze plaatselijke Gambiaanse contactpersonen.

De verkopers van de bananendozen betalen een klein bedrag terug betalen aan de stichting. Niet omdat dit nodig is maar wel om te leren omgaan met geld, wat bijdraagt aan een betere toekomst voor het hele gezin.

Onze plaatselijke Gambiaanse contactpersonen zijn bereikbaar voor de moeders, mocht het nodig zijn dan zijn zij inzetbaar voor beheer van de financiële middelen zodat op onverwachte momenten ingesprongen kan worden bij bijvoorbeeld noodzakelijke medische zorg.

Deze plaatselijke Gambiaanse contactpersonen ontvangen een eigen gevulde bananendoos om hun onkosten te vergoeden.

Vanuit Nederland is regelmatig contact met Gambiaanse contactpersonen en moeders.

Contact is noodzakelijk en fijn om op die manier goed inzicht te hebben en zodoende goed te kunnen helpen.

Moeders proberen we, ook vanuit Nederland, te stimuleren om hun zakelijk inzicht en instinct te ontwikkelen zodat de opbrengsten van de bananendozen op juiste manier besteed wordt.

De leden van het bestuur van de stichting gaan persoonlijk naar Gambia om contact te onderhouden met de Gambiaanse kinderen, moeders en contactpersonen.

In 2020 is gebleken dat er 8 bananendozen per kind, per jaar nodig zijn om kinderen naar school te laten gaan en te voorzien in hun eerste levensbehoeften.

In het jaar 2020 is de stichting gestart en gegroeid van 1 naar 11 kinderen. Het doel is om in 2025 te groeien naar 30 kinderen.

Een kleinschalige, duurzame, overzichtelijke stichting!